Tvarohová štola

02.12.2017

Recept jsem našla náhodou na netu, prezentoval to někde Láďa Hruška, a to se každý asi zasměje, ale já si myslím, že to nebude jeho recept, ale jeden z mnoha, které mu lidi posílají. :) No a vzhledem k jednoduchosti jsem ji prostě zkusila a ona se povedla a je prostě výborná. :)))

Budeme potřebovat: 1 kostku nebo vaničku polotučného tvarohu, 1/2kg hladké mouky, 2/3 z kostky másla nebo tuku na pečení (dala jsem máslo), 2 vejce, 1 kypřící prášek do pečiva, 1 vanilinový cukr, 1 hrnek ml. cukru (ubrala jsem min. půlku, sladké je to dost), nastrouhanou kúra z 1 citronu, špetka soli, hrst rozinek nebo brusinek namočených v rumu (měla jsem doma obojí, tak jsem obojí i dala), hrst sekaných mandlí a kandované ovoce. Máslo a cukr moučka na potření a posypání po upečení.

Na vál dáme mouku a všechny sypké suroviny. Přidáme pokrájené změklé máslo na kousky, vejce a ostatní suroviny. Vypracujeme nelepivé těsto, které rozválíme na plát cca 3cm silný. Přehneme napůl, vytvarujeme štolu a dáme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme asi 50 minut na 180°C. Upečenou a ještě horkou štolu potřeme máslem a bohatě posypeme moučkovým cukrem - zabrání se tak okorání a vysychání.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky